Korang memang the BEST

Thursday, December 16, 2010

Aneka Masakanku

Ha...kawan2.. lamakan aku x update blog ni...dah dekat seminggu rasanya....
Rindu tak????(nguahahahahaha.... perah santan kn aku nih)

Nk tau knp????

Sebab, hari~hari aku wat keja yang sama.. Masak masakan
yg sama.... Tp hari ni, aku nk tunjuk la beberapa lauk pauk yg aku dah masak..


Korg puasa hari ni???

Hari ni kn 10 Muharam...Disunatkan puasa... Lagikan, hari ni
kan ,
Khamis malam Jumaat... Insyaallah, byk PAHALA dapat...

Nk tgk tak, lauk pauk aku???

Masakan yang simple je.. aku nih bukan pandai masak sgt pun...tgk buku resepi gak masak nih..hehehe.. tak pun, aku view la mana-mana blog yg cite sal masakan diorg.. So, aku pn cuba la...


Jom~jom kita tgk gambar~gambar yg dah aku sediakan...


Alif .....




Ba .....




Ta .....











Masak lemak siput bersama nenas


Ikan talapia masak sambal..

Sup cendawan or bleh juga panggil sup kulat



Masak asam pedas Melaka ikan pari


Ketam masak lemak cili api..


Amacam???

Ok tak masakan aku.. masakan yg paling aku suka makan, ikan siakap 3rasa and ikan siakap kukus...ikan siakap kukus yg mak aku ajar sgt sedap..xguna asam boi.. kuahnya sgttttt sedap.... bila wat masakan tu, aku akan post and aku bg resepinya keh...

Stakat ni dulu masakanku...Daaaa~~~~

No comments: